Comertul cu rebuturi

Rebutul inseamna pierdere economica, potrivit dictionarului. Nu si pentru producatorii care si-au creat un sistem prin care-si recupereaza pierderile. Mai dezvoltat in Occident, sistemul incepe sa fie adoptat si in Romania.

Rebutul inseamna pierdere economica, potrivit dictionarului. Nu si pentru producatorii care si-au creat un sistem prin care-si recupereaza pierderile. Mai dezvoltat in Occident, sistemul incepe sa fie adoptat si in Romania.

Cand ti s-a infundat prima data imprimanta super-performanta cu o coala fara cusur, ai inteles ca si masinile gresesc. La fel, orice producator, oricat a investit in automatizari, constata la finele lunii ca un anumit procent din productie, undeva intre 1% si 3%, a esuat in lada cu produse strambe, cu ambalaj imperfect, returnate de cumparatori nemultumiti sau uzate prin expozitii sau sesiuni de demonstratii. Ce-ar trebui sa faca el cu aceste produse? In nici un caz nu le va arunca.

In urma cu cinci ani, Romania devenea o piata buna pentru a absorbi toate produsele cu mici defecte ale producatorului italian de incaltaminte Grisport. Mai precis, 2% din cele 2,6 milioane de perechi produse anual. Franco Ferraro, directorul general al Alba International Prod SRL, spune ca a inceput sa importe incaltaminte Grisport la calitatea a doua pentru a testa piata romaneasca. Si a vandut de atunci, lunar, cate 2.500 de perechi de incaltaminte la calitatea a doua in Bucuresti, Pitesti, Galati si Ramnicu Sarat, unde importatorul a gasit o piata favorabila – adica oameni saraci. Din luna septembrie insa, Ferraro spune ca nu va mai vinde in Bucuresti decat marfa de calitatea intai, iar, treptat, va muta tot comertul cu incaltaminte de calitatea a doua in Republica Moldova. „Mai e cerere si-n Romania, dar strica piata“, explica el.

Un produs „refurbished“, fie ca e rebut recuperabil, fie ca e retur, sau pur si simplu un produs folosit la expozitii si atat, intors in fabrica, inseamna pierdere economica daca nu e revalorificat.
Aceasta piata a imperfectiunilor e insa destul de pudica daca o rogi sa se prezinte sau sa vorbeasca despre sine: link-urile magazinelor on-line de „refurbished“ de pe site-urile oficiale ale marilor producatori de echipamente IT sunt bine ascunse, comunicatorii companiilor respective nu raspund la e-mailurile cu intrebari legate de propriile produse „refurbished“, iar producatorii autohtoni nu prea vorbesc, de teama sa nu „dea prost“. Cu toate acestea, amatori de produse imperfecte, dar „OK“ si ieftine, se gasesc in toata lumea.
http://www.businessmagazin.ro/printare/actualitate/comertul-cu-rebuturi-978896

Published in: Fără categorie on 30/10/2012 at 2:26 PM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://adevaruridinculise.wordpress.com/2012/10/30/comertul-cu-rebuturi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: