Atentie la magazinele Mountain Experts si la bocancii Kayland

Din pacate, chiar daca acesta este un site dedicat iubitorilor muntelui, nu intotdeauna putem sa vorbim numai despre lucruri frumoase si intamplari placute. Dar sa va spun despre ce este vorba: Cu toate ca merg de cand ma stiu pe munte, in urma cu cateva luni mi-am spus ca este timpul sa trec si la ture mai serioase de iarna. Zis si facut….. Am inceput sa-mi caut echipament colindand magazinele specializate in comercializarea produselor cu specific montan si, totodata, am incercat sa gasesc informatii despre produsele respective cu ajutorul internetului. Astfel, mi-am cumparat o geaca foarte draguta si accesibila ca si pret marca Hannah, pantaloni cu dublu strat gore-tex, sosete de iarna, un piolet de tura si un tricou din polartec power dry cu maneca scurta (chiar daca este pentru vara, merge si iarna pe sub polar). Dar mai aveam o mica problema: BOCANCII. Chiar daca suntem o tara in care populatia depaseste 20 de milioane de locuitori si o parte considerabila din suprafata este acoperita de munti, nu exista nici macar un magazin din care sa poti cumpara o pereche de bocanci in functie de preferintele si nevoile pe care le ai la un moment dat. Eu imi doream un bocanc mixt, mai mult pentru ture de-o zi, si singurul magazin unde am gasit asa ceva a fost Mountain Experts, ce comercializeaza incaltminte Kayland. Toate bune pana aici. Am identificat un bocanc care-mi placea, si decid sa caut mai multe informatii despre el. Vin acasa, intru pe net, dar pe paginile romanesti n-am gasit prea multe despre modelul respectiv (este vorba de Multitraction), singura informatie fiind despre Mountain Experts – un articol scris tot pe Alpinet de Andrei Margulescu, care si-a cumparat o jacketa North Face contrafacuta si a intampinat multe probleme cand a semnalat acest lucru in magazin. Din pacate, nu am luat in seama cele scrise de el, asa ca am intrat pe forumuri din strainatate (nu mai stiu care sunt, am dat search pe google) citind numai de bine atat despre Kayland, cat si despre modelul de bocanc dorit de mine. La inceputul lunii decembrie (08.12.2006) mi-am cumparat bocancii mult doriti, pentru care am platit 590 RON. I-am folosit pentru prima data dupa o saptamana de la data achzitiei (16.12.2006), parcurgand un traseu usor, de circa 5 ore, pe vreme senina (nu i-a atins nici macar roua) si am avut o mare surpriza: am constatat ca la bocancul drept s-a dezlipit banda de cauciuc care-i imbraca (galosarea). Studiindu-i mai atent, am remarcat si la stangul o fisura in piele. Nu mi-am facut mari probleme, fiind convins ca totul se va rezolva foarte usor si repede la magazin, unde m-am si prezentat si am semnalat problemele aparute. Este intocmit un Proces Verbal de Predare-Primire si mi se spune ca, in cel mult o saptamana, problema va fi rezolvata.
Bocancii mi-au fost returnati dupa aproape doua saptamani (29.12.2006), si mi-a fost comunicat faptul ca produsul a fost trimis la producator, iar acesta a dezlipit toata galosarea si a relipit-o. Referitor la fisura in piele, vanzatorul a afirmat ca aceasta nu afecteaza calitatea de impermeabilizare a bocancului si, daca mai intampin probleme, vor fi schimbati sau mi se vor da banii inapoi. In data de 06.01.2007 am folosit bocancii pentru a doua oara (de data asta am mers mai mult, aproape 7 ore….). Vazand ca iar s-au dezlipit, am revenit la magazin. Am predat incalmamintea intocmind un nou Proces Verbal, dar le-am comunicat celor de la Mountain Experts ca nu mai accept repararea lor, ci doresc o alta pereche (acestia avand evident un defect de fabricatie) sau returnarea banilor. Imi este propus ca termen de rezolvare a problemei ziua urmatoare, lucru cu care si eu sunt de acord.
A doua zi, mergand la magazin, aflu cu stupoare ca patronul nu este de acord nici cu inlocuirea, nici cu returnarea banilor, ci doreste sa-i repare din nou. Degeaba le-am explicat ca si data trecuta au fost lipiti (asa cum am scris si mai sus, mi se spusese ca toata galosarea a fost dezlipita si relipita) si nu au tinut mai mult de cateva ore, nu am gasit intelegere.
Am facut reclamatie la Oficiul pentru Protectia Consumatorului si, in cateva zile, mi-a fost rezolvata favorabil sesizarea, in sensul ca mi-am primit banii inapoi. Am aflat ulterior ca nu sunt singurul in aceasta situatie, multi avand probleme cu bocancii Kayland cumparati din Romania (nu pot afirma cu certitudine daca este vorba despre un produs contrafacut, dar cu siguranta nu are nimic in comun cu calitatea produselor Kayland comercializate in stainatate). Ceea ce m-a dezamagit cel mai mult in toata aceasta poveste nu este faptul ca mi s-au stricat acei bocanci de doua ori in doua iesiri, ci atitudinea celor de la Mountain Experts pe care, oricat m-am chinuit s-o inteleg, nu am reusit.
Published in: Fără categorie on 30/10/2012 at 2:34 PM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://adevaruridinculise.wordpress.com/2012/10/30/k-19/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

