Rebuturile din Spania, aduse la magazinul Zara din Bucurest

Romanii, din snobism sau din dorinta de a avea un lucru de calitate, prefera magazinele de firma. Dar nu stiu ca, odata intrati pe usa acestor magazine, au nesansa de a achizitiona produse (fie haine, fie incaltaminte) care sa nu-si merite banii. Am patit chiar eu, recent, un asemenea lucru. Am cumparat o pereche de sandale din piele cu 169 RON, de la magazinul ZARA din Plaza Romania, din Bucuresti, si, dupa cateva incaltari, talpa lor s-a rupt in toate partile. Niciun cizmar nu le mai poate face nimic, nu le mai poate lipi, nici macar cu solutie la cald. M-am dus inapoi cu ele, de unde le-am cumparat, respectiv la Zara. Niciun raspuns pozitiv. Nu am vrut neaparat banii, ci sa se gaseasca o solutie: adica sa pot lua o alta pereche de sandale si sa platesc o eventuala diferenta de pret. Vanzatoarea de la casa a dat din umeri si a sunat-o pe Andreea Cefalan, manager la Zara. Am vorbit fata in fata cu aceasta, timp de o ora, si tot nu am rezolvat nimic. I-am explicat pe un ton calm, la inceput, ca nu vreau banii pe aceste sandale, ci ca doresc sa le schimb cu altele, care nu au probleme si ca, daca sunt mai scumpe, sa platesc diferenta de pret. I-am dat ca argument (daca mai era cazul!) faptul ca le-am incaltat de doar 6 – 7 ori si ca nu e normal sa pateasca asa ceva. Mi-a raspuns impasibila ca nu poate face nimic, ca a trecut o luna de la achizitionarea lor si ca am depasit termenul. Termen fixat de cine? De vinzatorii de la Zara? De manager? „Asta e politica firmei noastre. Da, a trecut o luna de cand le-ati cumparat. Ati depasit cu 12 zile termenul! Altfel, va ajutam!”. Minciuna! Am patit acest lucru purtandu-le de cateva ori, nici n-am apucat sa le incalt macar un sezon. E aberant ce se intampla intr-o tara civilizata, intrata in Uniunea Europeana! Sa nu ne miram ca romanii cumpara in ultimii ani imbracaminte, incaltaminte si produse de uz casnic din strainatate. Sunt mult mai ieftine in afara si, calitativ, mult mai bune decat cele de aici. „Ce, credeti ca noi aducem aici, la Zara, rebuturi din Spania?”. „Mai mult ca sigur! Uitati-va la sandalele mele, sunt un exemplu in acest sens!”, i-am replicat eu. M-am dus cu ele inapoi nu numai pentru ca am dat destul pe ele (169 RON, o buna parte din salariul meu de ziarista), ci si din principiu. Acela ca merit sa nu patesc asta in Romania. Daca eram in Turcia, in Grecia sau in oricare alta tara civilizata, nu pateam acest lucru. Dar, vorba lui Mircea Badea, traim in Romania! Vazand ca nu renunt asa de usor (pentru ca i-am spus ca voi scrie un articol despre acest subiect), Andreea Cefalan, manager la Zara, l-a sunat pe Lucian Dorobantu, country manager la INDITEX (seful ei) si i-a relatat de ce-am venit. Nu am auzit ce i-a spus (daca intr-adevar l-a sunat, asa cum a spus ea), dar s-a intors la mine si mi-a spus ca acesta i-a zis ca nu poate face nimic. „Cum nimic? De ce?”, am continuat eu. „Pentru ca ati depasit termenul de o luna! Si i-am spus ca sandalele dumneavoastra sunt uzate!”. Ce stupid, avand in vedere ca am incaltat aceste sandale, in termen de o luna si 10 zile, doar de cateva ori! Iar talpa lor a pleznit in toate partile! Ce diferenta este intre o pereche de sandale cumparate de la Zara si una cumparata de la piata, de la taraba, sau dintr-un magazin mai mic? Mare! Aceea ca, perechea de sandale de la Zara, dupa 6 – 7 incaltari, poate fi aruncata la gunoi, iar cea achizitionata de taraba, dintr-o piata precum Piata Moghioros sau Obor, te tine macar un sezon, daca nu chiar doua. Am incaltari de ani de zile (nu de la Zara) pe care le port si acum si nu s-au rupt. Traim intr-o tara stupida, cu oameni stupizi, ajunsi peste noapte manageri sau country manageri, la tot soiul de firme, cu salarii exorbitante, care nu pun pret pe bani, pentru ca ii castiga usor. Sunt sfidatori si sunt convinsi ca, daca au multi bani si o functie (in limba engleza!) nu le mai ajunge nimeni la nas. Nu sunt de partea clientilor si putin le pasa daca isi pierd sau nu un client sau daca acesta are de suferit din cauza faptului ca ei vand produse de proasta calitate. Le transmit pe aceasta cale un mesaj celor de la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor: faceti ceva in acest sens! Poate ca ar trebui ca marfa adusa in Romania (in tot felul de asa-zise magazine de firma) sa fie mai atent verificata. Sunt convinsa (si chiar si multe vedete mi-au spus) ca la noi, in Romania, ajunge de multe ori marfa de proasta calitate si care nici macar nu e originala. Din pacate, de multe ori ajung sa fie vandute la noi atat obiecte de imbracaminte, cat si de incaltaminte, care peste hotare sunt rebuturi. Sunt refuzate de straini si cumparate de prosti, adica de fraierii de romani! De ce nu am patit acest lucru cu nicio pereche de incaltaminte cumparata din Grecia sau din Turcia? Pentru ca acelea erau de calitate. Si, culmea, si mai ieftine decat la noi, fara tot soiul de adaosuri. Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!
Domnisoara Andreea Cefalan, manager la Zara, ar trebui sa fie documentata in ce priveste garantia oferita pentru incaltaminte. Nu stiu cum a ajuns sa aiba aceasta functie, dar cert este ca nu stie mai nimic. Despre ce politica a firmei vorbeste ea? O luna garantie oferita de magazin pentru o pereche de incaltaminte? De unde si pana unde? Cine a stabilit acest lucru?
Am intrat pe Internet si m-am documentat referitor la perioada de garantie oferita de magazin pentru o pereche de incaltaminte. Am gasit un articol foarte interesant, aparut in ziarul Cancan semnat de Alexandra Nastase (la 23 mai 2007) despre noua lege a garantiei, care poate falimenta producatorii de incaltaminte. „Fabricile de pantofi din Romania ar putea da faliment, daca vor scoate pe piata produse de calitate indoielnica. Si aceasta pentru ca, potrivit legii aparute la 1 ianuarie 2007, atat o pereche de incaltari, cat si un produs de folosinta indelungata au o perioada de garantie de doi ani in care pot fi schimbate daca apar defecte. Magazinele de incaltaminte, insa, „ocolesc” prevederile actului normativ si ofera o simpla garantie comerciala „dupa ureche” clientilor, bineinteles pentru o perioada mult mai scurta de timp. Asa se face ca daca o pereche de pantofi pe care abia ati achizitionat-o se rupe, puteti sa o schimbati in primele sase luni, pentru ca se prezuma ca defectul a existat la momentul cumpararii. Cu toate ca legea a intrat in vigoare de mai bine de patru luni, consumatorii nu stiu ca au aceste drepturi. „Pana in prezent nu am primit nici o sesizare de acest gen. Cumparatorii cunosc vechea legislatie, asa ca nu indraznesc sa ceara socoteala vanzatorului daca intampina probleme. Oamenii stiu ca au la dispozitie 30 de zile pentru a reclama agentului comercial defectul si procedeaza in cauza”, ne-a declarat Mihai Titichi, seful serviciului juridic al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC). Noua lege este in avantajul clientilor, dar in defavoarea producatorilor articolelor de incaltaminte, care trebuie sa fie mult mai atenti inainte de a-si oferi spre vanzare produsele. In cazul in care o persoana face reclamatie dupa cele sase luni, dar produsul se afla in perioada de garantie de doi ani, atunci va trebui sa demonstreze ca defectul nu a fost produs din vina lui, ci a fabricantului, lucru care este mai greu de dovedit”. Sa speram ca Lucian Dorobantu, country manager la INDITEX, nu doarme si ca va gasi o solutie pentru „reclamatia” facuta de mine la magazin.

sursa:http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t415004.html

Published in: Fără categorie on 30/10/2012 at 1:48 PM  Lasă un comentariu  

The URI to TrackBack this entry is: https://adevaruridinculise.wordpress.com/2012/10/30/rebuturile-din-spania-aduse-la-magazinul-zara-din-bucurest/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: